KLIPP KLIPP

Vem är jag att inte hoppa på kort hår-trenden? Yepp, jag har fallit för grupptrycket. Sist jag gjorde en hårförlängning sa frisören till mig att mitt hår inte alls är så tunt som jag verkar tro, tvärtom trodde hon att om jag tog hand om mitt hår skulle jag kunna få ett långt fint hår i mig själv. Efter några månaders fundering föll beslutet i detta: klippa av allt det slitna (ca 15-20cm oops) och istället sätta i en förtjockning. Hälften så många slingor, inte lika mycket tyngd på håret = håret kommer bli starkare och förhoppningsvis växa ut friskt och fint.

Planen är att minska antalet slingor i förtjockningen samtidigt som mitt eget hår växer sig starkare. Ja alltså det är planen, men hur utfallet kommer bli är en annan femma... Kommer jag kunna ha tålamod att inte sätta i en ny förlängning? Det är verkligen den stora frågan. To be continued...



 
Allmänt | |
Upp