GRAND HOTEL SALTSJÖBADEN

För några helger sedan överraskade min vän Paulina mig med hotellnatt och spamys på Gran Hotel Saltsjöbaden. Innan ni frågar: nej jag har ingen aning om vad som fick henne att göra något så oerhört fint och generöst för mig. Hon är helt enkelt en fantastisk människa, det är den enda förklaringen jag har

Kvalitetstiden mellan oss två var välbehövd, lokalerna var magiska och maten... alltså don't get me started. Först och främst, hummersoppa och ett glas vin till lunch (vem är jag ens? Prinsessan Madeleine?). Sedan åt jag en vegetarisk varmrätt på kvällen som nog kan vara det godaste jag någonsin ätit. Hur dom lyckades få sparris och linser att smaka sådär fantastiskt har jag ingen aning om, kocken är uppenbarligen trollkarl eller utomjording (något fuffens är det, solklart). Jag ska definitivt tillbaka, 95,7% bara pga av maten

Jisses vad har jag gjort för att förtjäna en sådan fin vän? Jag måste ha räddat en by eller något i ett tidigare liv, löjligt bortskämd är jag <3



 
Allmänt | |
Upp