HOUSTON WE HAVE A PROBLEM

När man ligger hemma sjuk hela dagarna finns det få saker man kan roa sig med. Jag är nu förbi "sova hela dagen"-stadiet och har inlett "för frisk för att ligga still, för sjuk för att vara aktiv"-stadiet. Med andra ord är min hjärna på banan igen, medan kroppen fortfarande protesterar. Ni vet väl vad som är den enda lösning på det problemet? Jo, film!

Men där har det uppstått ett problem förstår ni... Vi har nämligen Apple-TV (sjukt bra, jag älskar det!). Till vår Apple-TV har vi en kontroll. Batteriet i denna kontroll tog slut för ca 2 månader sedan. Istället för att köpa ett nytt batteri installerade vi en app på våra telefoner så vi kan använda mobilen som kontroll istället. För tre veckor sedan när Apple-TV gjorde en uppdatering slutade appen i min telefon att fungera så vi har använt min mans telefon istället. Förstår ni mitt dilemma? Min man är ju inte hemma. Jag kan mao inte titta på film.

Alltsååååååååå åååhhhhhhh!!! Vad ska jag göra nu??



 
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Avinstallera appen och installera den igen? Fast det kanske ni redan testat.. ☺️

Svar: Jättebra ide! Ett litet problem bara: om jag ominstallerar appen måste jag koppla upp den mot Apple-TV igen. För att göra det behöver jag komma in på Apple-TV... vilket jag inte gör, eftersom jag inte har en kontroll som funkar HAHA livet
Första saken jag kommer göra så fort jag är frisk: köpa batteri
Izabella Aarnio

Upp