Viktigt att veta om livet med hund


1. Att ha ett "rent" hem är från och med nu enbart en myt, det finns inte på riktigt.

2. Du har inget privatliv. Jag menar verkligen NOLL. Mina hundar ser mig i ögonen när jag går på toa + att jag har haft en blöt hund-nos mot min skinka fler gånger än jag vill erkänna

3. Strävhåriga hundars hårstrån kan ge stickor under fötterna (HUR??) och gör helvetiskt ont

4. Du har mer bilder på hunden i telefonen är på något annat (selfies och partner inkluderat)

5. Du kan inte använda shorts/kjol längre. Du har konstant blåmärken och rivsår på benen efter glada hopp och skutt när du kommer hem från jobbet

6. Du ler obehagligt mot alla andra hundägare du möter och tar varje tillfälle i akt att prata om att du också har en hund (därefter följer en konversation som nästan alltid innefattar dessa frågor: hur gammal är hen? Vad fin! Vad är det för ras?)

7. Du kan inte låta bli att skratta HÖGT rakt ut när någon säger "om jag hade en hund skulle jag aldrig låta den sova i sängen". HAHAHA SOM OM VI ALLA INTE TÄNKTE DET I BÖRJAN LOL

8. Det är alltid, jag menar ALLTID, grus i sängen

9. Du tror på riktigt att ditt hjärta ska gå sönder av för mycket kärlek. Seriöst, hur kan man älska något med fyra tassar så mycket??





 
Allmänt | |
Upp