VI HAR BLIVIT BÄTTRE

Mamma har sagt att föräldraskapet är att ha konstant dåligt samvete. För er som inte äger hund kan jag berätta att det är samma sak att vara hundägare. Jag tänker ofta tillbaka på tiden då jag jobbade på radion och hade möjligheten att varje dag ta långa promenader med Robson. Vi brukade vara ute 2-3h i sträck och utforska skogen eller gå på isen tillsammans. Vi var ute massvis i friska luften oavsett vår, sommar, höst eller vinter. En fantastisk tid! 

Men livet förändras och förusättningarna också. Idag är det svårare att få ihop tiden och kissrundorna har tagit över upptäckspromenaderna. Så jävla dåligt. Jag skäms.

Men det dåliga samvetet kan också vara positivt. Det får oss att vilja bli bättre. Sagt och gjort, vi har börjat skärpa oss och anstränga oss mer på promenaderna. Även om vi inte kan ta en rejäl långpromenad kan vi ju ändå utforska ett mindre skogsbryn eller glänta tillsammans för att göra promenaden lite mer spännande och kul!  Det är så tacksamt med hundar, dom visar direkt den positiva effekten genom att bli fullständigt tok-glada varje gång vi ska ut och sedan sova bort timmar av utmattning. Matte-hjärtat mår lite bättre. Fast snart drabbas jag väl av dåligt samvete för något annat också, så är det ju när man älskar ett oskyldigt liv såhär mycket... är deras mat tillräckligt bra? Får dom tillräckligt med klappar? Leker vi tillräckligt mycket? Är vi hemma för lite...?


Över påsk drar vi till stugan och lättar på matte-hjärtat ordentligt med mycket spring på tomten. Dom ÄLSKAR att vara i stugan (vi med för den delen). Längtar!



 
Allmänt | |
Upp