DET DUMMASTE JAG GJORT

Det var en midsommar för några år sedan. Festen kändes inte som "min grej" och jag bestämde mig för att åka hem tidigt. Jag hade en klänning med lila blommor, solbränd hud och lockigt hår. På andra sidan korridoren av bussen satt en kille i ca min ålder och läste en teoribok på spanska. Plötsligt reser han sig upp för att förbereda sig för att kliva av bussen, tittar på mig och frågar vart jag är på väg. Jag svarar att jag ska hem. "Men du, ska vi inte ta ett glas vin på söder istället?". Jag vet inte alls hur jag tänkte med plötsligt hör jag mig själv säga "ja, det kan vi väl"

Vipps så sitter jag på en bar med en vilt främmande människa och pratar om livet i två timmar. Det var ingen flört, inget byta nummer och ses senare. Vi presenterade oss aldrig för varandra så jag vet ärligt talat inte ens vad han heter. Vi pratade om allt, sedan skakade vi hand och gick åt våra skilda håll. That's it.


På ett sätt var det en fantastisk spontan upplevelse mellan två människor vars vägar aldrig skulle komma att korsas i det vanliga livet, på ett annat det dummaste jag gjort! Jag visste ju inte alls vem den här människan var! Vad är det dummaste ni har gjort?



Bild från tidigare den kvällen


Allmänt | |
Upp