FAST HUR ÄR DET... EGENTLIGEN?

 
Om någon hade berättat för mig när jag var tonåring att jag idag skulle tycka statistik är kul skulle jag nog ha skrattat rakt ut. Men nu sitter jag här och tycker att det är tok-kul att leta reda på siffrorna för min anläggning. Jag är pragmatisk på så sätt att jag tycker det är ganska ointressant med subjektiv uppfattning när jag ju faktiskt har möjligheten att ta reda på hur det ser ut på riktigt. Det kanske kändes som att det var mycket medlemmar på gymmet igår... men var det verkligen det? Jag kan upplevde att vi sålde jättemycket förra veckan... men var det verkligen så?

En av sakerna jag har gjort idag är att ta fram hur de senaste 6 månaderna har sett ut i totalen (mao sedan jag klev in på min anställning) och jämfört med hur det sett ut tidigare. Mest för att utvärdera min insats so far. Det har gått bra under året lärde vi oss igår, men har något av det varit tack vare de nya rutinerna eller har det varit ren slump? Min tjänst är trots allt helt ny och även om jag känner att det går åt rätt håll och är trygg i min vision betyder det ju inte att det håller i rena siffror, det måste jag våga utvärdera. Hur stor skillnad har det egentligen blivit av de nya rutinerna och reglerna? Vilket område har haft störst effekt? Finns det några negativa trender jag måste ta tag i?

Det kanske är svåra frågor att ställa och läskigt att titta på svaren, men jag tror att det är en styrka att kunna lägga sin subjektiva åsikt åt sidan och se på faktan. Det är ju ingen mening med att känna sig duktig om man inte faktiskt är det, eller hur?



Allmänt | |
Upp